artykuł nr 1

ZARZĄDZENIE Nr 9/22

ZARZĄDZENIE Nr 9/22

 

Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach

z dnia 1 kwietnia 2022 roku

 

w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach”


 

Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2022r. poz. 528 i poz. 583) ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) oraz ustawy z dnia 22 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1320, z 2021r. poz. 1162, z 2022r. poz. 655), oraz § 6 i § 13 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach stanowiącego załącznik do uchwały Nr 98/14 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 20 sierpnia 2014 roku, zarządzam, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się „Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Brzezinach” stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia, w tym zapoznanie pracowników PUP
z Regulaminem naboru powierza się Emilii Bartłoszewskiej – starszemu specjaliście.

 

§ 3. Traci moc Zarządzenie Nr 7/09 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Brzezinach z dnia 3 marca 2009 roku w sprawie wprowadzenia „Procedur naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Brzezinach”.

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załącznik do zarządzenia Nr 9/22

Dyrektora PUP z 1 kwietnia 2022r.

REGULAMIN

 

NABORU KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W TYM KIEROWNICZE URZĘDNICZE

 

W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W BRZEZINACH

 

 

§ 1. 1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach jest otwarty i konkurencyjny.

2. Niniejszy regulamin nie ma zastosowania do pracowników zatrudnionych

w PUP w Brzezinach:

a) na podstawie powołania,

b) na podstawie umów na zastępstwo,

c) na stanowiskach pomocniczych i obsługi,

d) w razie przesunięcia pracownika na inne stanowisko w ramach Urzędu.

3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.

4. Dokumenty niezgodne z postanowieniem ust. 3 będą niszczone przez samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych, bez powiadomienia składającego aplikację.

5. Na dokumenty aplikacyjne składają się między innymi:

a) list motywacyjny,

b) CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

c) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie,

d) kserokopie świadectw pracy /poświadczone przez kandydata za

zgodność z oryginałem/,

e) kserokopie dokumentów /poświadczone przez kandydata za zgodność

z oryginałem/ potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

f) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za umyślne

przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne

przestępstwa skarbowe,

g) referencje.

 

§ 2. 1. Do przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w PUP Dyrektor odrębnym zarządzeniem powołuje Komisję ds. naboru.

2. Komisja ds. naboru działa aż do zakończenia procedury naboru.

 

§ 3. 1. Proces zatrudnienia pracowników jest określeniem przyszłych potrzeb Urzędu wynikających z prognozy jego funkcjonowania.

2.W procesie planowania zatrudnienia decydującymi czynnikami są:

planowane zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu i związane
z tym tworzenie nowych stanowisk pracy,

zmiana przepisów prawnych nakładająca na urząd nowe kompetencje
i zadania,

oceny pracy zatrudnionych pracowników stanowiące podstawowe źródło informacji o istniejących rezerwach w potencjale kadrowym Urzędu,

planowane fluktuacje (przejście na emeryturę i inne).

3. Kierownik Działu, CAZ, stanowisko zobowiązany/e jest do stałego monitorowania potrzeb kadrowych w ramach działu, CAZ, stanowiska
i prognozowania mogących wystąpić w niedalekiej przyszłości wakatów.

4. Kierownik działu, CAZ, stanowisko zobowiązany/e jest do przekazywania informacji do Dyrektora Urzędu o wakującym stanowisku w terminie pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu działu, CAZ, stanowiska.

5. W przypadku powstania konieczności zatrudnienia nowego pracownika na wolne stanowisko w urzędzie, Kierownik Działu, CAZ, stanowisko
składa z miesięcznym wyprzedzeniem do Dyrektora Urzędu wniosek stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

6. Wniosek Kierownika Działu, CAZ, stanowiska o którym mowa ust. 5, w sprawie zatrudnienia pracownika powinien zawierać:

krótkie uzasadnienie zawierające przyczyny powstania wakatu,

opis stanowiska,

zakres czynności osoby ostatnio zajmującej stanowisko.

7. Po uzyskaniu pisemnej zgody od Dyrektora Urzędu na zatrudnienie nowego pracownika, samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych zobowiązane jest do wszczęcia procedury zatrudnienia.

 

§ 4. 1 Uzyskanie zgody Dyrektora na zatrudnienie pracownika powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.

2. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy.

3. Otwarta rekrutacja i jawny nabór mają na celu pozyskiwanie najlepszych kandydatów na wolne stanowisko w urzędzie.

Metody rekrutacji:

obligatoryjne:

- ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej,

- ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu,

dodatkowe:

- ogłoszenia prasowe w prasie lokalnej.

4. Procedura naboru obejmuje:

ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,

przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,

wstępna selekcja kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,

weryfikacja końcowa kandydatów:

- test kwalifikacyjny

lub

- rozmowa kwalifikacyjna,

sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze,

ogłoszenie wyników naboru.

§ 5. 1. Ogłoszenie o naborze na wszystkie wolne stanowiska urzędnicze, powinno zawierać:

1) nazwę i adres urzędu,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem

danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne,
a które dodatkowe,

wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku

urzędniczym ,

5) określenie terminu i miejsca składania dokumentów,

6) wskazanie wymaganych dokumentów,

7) informację o warunkach pracy na danym stanowisku,

8) informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

 

2. Termin składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania go w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

§ 6. 1. Kandydatem na urzędnika samorządowego może być osoba, która:

posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy
o pracownikach samorządowych,

ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

cieszy się nieposzlakowaną opinią,

posiada co najmniej wykształcenie średnie.

Kandydatem na kierownicze stanowisko urzędnicze może być osoba, która:

posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

posiada co najmniej 3 letni staż pracy lub wykonywała przez co najmniej 3 lat działalność gospodarczą o charakterze zgodnym
z wymaganiami na danym stanowisku, w uzasadnionych przypadkach staż pracy może być skrócony do 3 lat.

jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust.
2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,

ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

cieszy się nieposzlakowana opinią,

posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym.

3. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

 

§ 7. 1. Analizy dokumentów aplikacyjnych dokonuje Komisja.

2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata.

3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych
w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

4. Wynikiem analizy dokumentów jest wybór kandydatów spełniajacych wymagania formalne do pracy na wolnym stanowisku w urzędzie.

§ 8. 1. Na selekcję końcową składają się:

test kwalifikacyjny

lub

rozmowa kwalifikacyjna.

2. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór.

3. Każde pytanie, zadanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową.

4. Test kwalifikacyjny winien obejmować pytania teoretyczne i zadania

praktyczne.

5. Projekt testu kwalifikacyjnego przygotowuje:

1) na stanowiska urzędnicze – kierownik działu, referatu
w uzgodnieniu ze specjalistami w danej dziedzinie, których znajomość powinien posiadać kandydat do objęcia stanowiska,

2) na kierownicze stanowisko urzędnicze - samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych w uzgodnieniu z Dyrektorem PUP.

6. Test kwalifikacyjny zatwierdza Komisja ds. naboru.

7. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wszystkim kandydatom należy zadawać

te same lub podobne pytania w ramach ustalonego wcześniej przez Komisję

ds. naboru zakresu tematycznego.

8. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu

z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

9. Rozmowa kwalifikacyjna powinna zbadać:

predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie obowiązków na stanowisku pracy, na które prowadzony jest nabór,

posiadaną wiedzę na temat funkcjonowania administracji publicznej w RP ze szczególnym uwzględnieniem zadań urzędów pracy,

cele zawodowe kandydata.

10. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja ds. naboru.

11. Każdy członek Komisji ds. naboru podczas rozmowy kwalifikacyjnej

przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5.

 

§ 9. Po przeprowadzonej procedurze naboru Komisja ds. naboru wskazuje kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.

 

§ 10. 1. Z przeprowadzonego naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.

2. Protokół zawiera w szczególności:

określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych
w ogłoszeniu o naborze wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych o ile do przeprowadzanego naboru stosuje się przepis art. 13a ust 2 ustawy o pracownikach samorządowych,

liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,

informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

uzasadnienie dokonanego wyboru,

skład Komisji przeprowadzającej nabór.

3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 wraz z załącznikami do niniejszego Regulaminu.

 

§ 11. 1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej
w Urzędzie oraz opublikowana w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.

2. Wzór informacji stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.

3. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:

nazwę i adres jednostki,

określenie stanowiska,

imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kc,

uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.

 

§ 12. 1.Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w procesie naboru.

2. W przypadku określonym w ust. 1 stosuje się odpowiednio § 11 niniejszego Regulaminu.

§ 13. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony
w procesie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach przez okres 3 miesięcy. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Powiatowy Urząd Pracy w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.

Złożone w trybie naboru aplikacje osób, które nie zostały zatrudnione
w procesie naboru, zostaną zniszczone po trzech miesiącach od zakończenia rekrutacji w urządzeniu do niszczenia dokumentów.

 

§ 14. Wszystkie dokumenty dotyczące kandydatów do objęcia stanowiska pracy przeznaczone są wyłącznie do wiadomości tych osób, które biorą bezpośredni udział w naborze.

 

§ 15. Wszystkie informacje zawarte w aplikacji podlegają ochronie zgodnie
z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z dnia 2019 r. poz.1718 oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

§ 16. Nowo zatrudniony pracownik otrzymuje umowę o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.

 

§17. Samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych zobowiązane jest zapoznać pracownika z Regulaminem pracy, szczegółowym zakresem obowiązków
i uprawnień pracowniczych oraz innymi przepisami regulującymi tryb pracy
w urzędzie.

artykuł nr 2

ZARZĄDZENIE Nr 14
 
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach z dnia 1 grudnia 2005 roku

w sprawie: wprowadzenia Procedury naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach

Na podstawie art. 3a w związku z art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.) oraz § 6 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 4/05 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 31 stycznia 2005r. zarządzam, co następuje:

§ 1. Wprowadzam Procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

PROCEDURA NABORU KANDYDATÓW
 NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY
W BRZEZINACH

Rozdział I
 

Postanowienia ogólne
 

§ 1. Niniejsza Procedura określa zasady naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, zatrudnianych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach, zwanym dalej „PUP" oraz zasady pracy Komisji ds. naboru, zwanej dalej „Komisją”, w celu:

1)   zagwarantowania naboru kandydatów zgodnie z zasadami otwartości i konkurencyjności naboru,

2)   stosowania odpowiednich metod i technik naboru,

3)   efektywnej obsady stanowisk urzędniczych.

 § 2. 1. Procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze oraz zasady pracy Komisji stosuje się do tych stanowisk, na których pracownicy zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.

2. Zasadom naboru określonym niniejszą Procedurą nie podlegają:

1)   przeniesienia pracowników na inne stanowiska wewnątrz PUP,

2)   awanse pracowników,

3)   czasowe powierzenia pracownikom pełnienia obowiązków na innych stanowiskach pracy,

4)   postępowania dotyczące nawiązywania z pracownikami PUP zatrudnionymi na okres próbny lub czas określony kolejnych umów o pracę w ramach tego samego lub innego stanowiska,

5)   zatrudnienie pracownika na umowę o pracę w zastępstwie.

3. Wykaz stanowisk urzędniczych oraz zasady wynagradzania określają obowiązujące w PUP przepisy o wynagradzaniu pracowników:

1)   rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 46 poz. 1222 oraz Uchwała Rady Powiatu Nr XXII/138/04 z dnia 30 września 2004 roku,

2)   zarządzenie Nr 4/05 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach z dnia
5 kwietnia 2005r. w sprawie ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego oraz stawek dodatku funkcyjnego w PUP.

Rozdział II
 

Zasady pracy Komisji ds. naboru

 §3. 1. Dyrektor PUP może w każdym czasie wyznaczyć do prac Komisji dodatkowo inne osoby, nie wchodzące w skład Komisji, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia właściwej oceny kandydatów biorących udział w naborze.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, biorą udział w pracach Komisji z głosem opiniodawczo-doradczym.

3. Informacje o udziale osób, o których mowa w ust. 1, zamieszcza się w protokółach posiedzeń Komisji.

 § 4. 1. Pracą Komisji kieruje przewodniczący.

2. Komisja obraduje na posiedzeniach w terminie i miejscu ustalonych  przez przewodniczącego. Na jednym posiedzeniu Komisji może być dokonywany więcej niż jeden nabór. W takim przypadku protokóły sporządza się odrębnie dla każdego naboru.

3. W posiedzeniu Komisji, dla ważności jej obrad, musi uczestniczyć 2/3  składu Komisji.

 § 5. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

 § 6.1. Decyzję o rozpoczęciu naboru na wolne stanowisko urzędnicze podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach.

2. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Dyrektorowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust.2 zawiera:

1)   określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy
oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmujące stanowiska,

2)   określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności
i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

3)   określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

4)   określenie odpowiedzialności,

5)   inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

4. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda dyrektora powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

5. Wzór formularza opisu stanowiska stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Procedury.

 Rozdział III

 Powołanie Komisji ds. Naboru
 

§ 7.1. Komisję ds. naboru  powołuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.

2. W skład Komisji ds.  naboru wchodzą:

1)   Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy lub osoba przez niego upoważniona,

2) Kierownik działu/referatu wnioskujący o zatrudnienie,

3)   osoba zatrudniona na samodzielnym  stanowisku ds.  organizacyjnych, która będzie

  jednocześnie Sekretarzem Komisji,

3. Komisja działa do czasu ukończenia procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

 Rozdział IV
 

Etapy naboru

 § 8. 1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.

4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5. Selekcja końcowa kandydatów.

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.

Rozdział V
 

Ogłoszenie wyników o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 § 9.1.Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie
w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach ul. Sienkiewicza 11.

2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in.:

w mediach.

3. Ogłoszenie o naborze zawiera:

1)   nazwę i adres jednostki,

2)   określenie stanowiska urzędniczego,

3)   określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

4)   wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5)   wskazanie wymaganych dokumentów,

6)   określenie terminu i miejsca składnia dokumentów.

4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni

  kalendarzowych.

5. Przykład ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej Procedury.

 Rozdział VI

 Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

 § 10.1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Powiatowym Urzędzie Pracy.

2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

1)   list motywacyjny,

2)   życiorys-curriculum vitae,

3)   kserokopie świadectw pracy,

4)   kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

5)   kserokopie zaświadczeń  o ukończonych kursach, szkoleniach, decyzję o nadaniu licencji zawodowej,

6)   referencje,

7)   kwestionariusz osobowy,

8)   oświadczenie o niekaralności,

9)   oświadczenie o stanie zdrowia w zakresie niezbędnym do wykonywania pracy,

10)  oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.

3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą
być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

4. Składane dokumenty powinny zawierać klauzulę ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997   o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 ze zm.).

5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną
z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu(zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz.U.  2001  Nr 130, poz. 1450, ze zm.).

6. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.

 Rozdział VII
 

Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych
 

§ 11.1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja ds. naboru.

2.Celem analizy dokumentów jest sprawdzenie danych, w zakresie formalnym określonym
w ogłoszeniu.

3.Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.

Rozdział VIII

Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne
 

 § 12.1.Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze
i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

2. Lista, o której mowa w ust.1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumnie przepisów Kodeksu cywilnego.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP
do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi
w ogłoszeniu o naborze.

5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej  Procedury.

Rozdział IX

 Selekcja końcowa kandydatów

§ 13 .1. Na selekcję końcową składają się:

1)   test kwalifikacyjny,

lub

2)   rozmowa kwalifikacyjna.

2. Można przeprowadzić test kwalifikacyjny i rozmowę kwalifikacyjną.

 Test  kwalifikacyjny

 § 14.1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych
do wykonywania określonej pracy.

2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat
w sumie z testu może otrzymać 10 punktów.

Rozmowa  Kwalifikacyjna
 

§ 15.1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli zbadać również:

1)   predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

2)   posiadaną wiedzę na temat Powiatowego Urzędu Pracy,

3)   obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

4)   cele zawodowe kandydata.

3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja ds. naboru przy udziale dyrektora.

4. Każdy członek Komisji ds. naboru podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty
w skali od 0 do 10.

Rozdział X

Ogłoszenie wyników

§16.1. Po przeprowadzonej procedurze Komisja ds. naboru wybiera kandydata, który, uzyskał najwyższą liczbę punktów.

 Rozdział XI

 Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
 

§17.1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

2. protokół zawiera w szczególności:

1)   określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu
o naborze,

2)   informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru,

3)   uzgodnienie dokonanego wyboru.

3. Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 4 do niniejszej procedury.

Rozdział XII

 Informacja o wynikach naboru
 

§18.1. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w ust.1, zawiera:

1)   nazwę i adres urzędu,

2)   określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór,

3)   imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,

4)   uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń Powiatowego Urzędu Pracy  prze okres, co najmniej 3 miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust.1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.

5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 do niniejszej Procedury.

 Rozdział XIII

 Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
 

§19.1. Dokumenty  aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zastaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.