ZARZĄDZENIE Nr 9/22
ZARZĄDZENIE Nr 9/22
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach
z dnia 1 kwietnia 2022 roku
w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach”
Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2022r. poz. 528 i poz. 583) ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) oraz ustawy z dnia 22 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1320, z 2021r. poz. 1162, z 2022r. poz. 655), oraz § 6 i § 13 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach stanowiącego załącznik do uchwały Nr 98/14 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 20 sierpnia 2014 roku, zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadza się „Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Brzezinach” stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia, w tym zapoznanie pracowników PUP
z Regulaminem naboru powierza się Emilii Bartłoszewskiej – starszemu specjaliście.
§ 3. Traci moc Zarządzenie Nr 7/09 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Brzezinach z dnia 3 marca 2009 roku w sprawie wprowadzenia „Procedur naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Brzezinach”.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Nr 9/22
Dyrektora PUP z 1 kwietnia 2022r.
REGULAMIN
NABORU KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W TYM KIEROWNICZE URZĘDNICZE
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W BRZEZINACH
§ 1. 1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach jest otwarty i konkurencyjny.
2. Niniejszy regulamin nie ma zastosowania do pracowników zatrudnionych
w PUP w Brzezinach:
a) na podstawie powołania,
b) na podstawie umów na zastępstwo,
c) na stanowiskach pomocniczych i obsługi,
d) w razie przesunięcia pracownika na inne stanowisko w ramach Urzędu.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
4. Dokumenty niezgodne z postanowieniem ust. 3 będą niszczone przez samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych, bez powiadomienia składającego aplikację.
5. Na dokumenty aplikacyjne składają się między innymi:
a) list motywacyjny,
b) CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
c) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie,
d) kserokopie świadectw pracy /poświadczone przez kandydata za
zgodność z oryginałem/,
e) kserokopie dokumentów /poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem/ potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
f) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za umyślne
przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwa skarbowe,
g) referencje.
§ 2. 1. Do przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w PUP Dyrektor odrębnym zarządzeniem powołuje Komisję ds. naboru.
2. Komisja ds. naboru działa aż do zakończenia procedury naboru.
§ 3. 1. Proces zatrudnienia pracowników jest określeniem przyszłych potrzeb Urzędu wynikających z prognozy jego funkcjonowania.
2.W procesie planowania zatrudnienia decydującymi czynnikami są:
planowane zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu i związane
z tym tworzenie nowych stanowisk pracy,
zmiana przepisów prawnych nakładająca na urząd nowe kompetencje
i zadania,
oceny pracy zatrudnionych pracowników stanowiące podstawowe źródło informacji o istniejących rezerwach w potencjale kadrowym Urzędu,
planowane fluktuacje (przejście na emeryturę i inne).
3. Kierownik Działu, CAZ, stanowisko zobowiązany/e jest do stałego monitorowania potrzeb kadrowych w ramach działu, CAZ, stanowiska
i prognozowania mogących wystąpić w niedalekiej przyszłości wakatów.
4. Kierownik działu, CAZ, stanowisko zobowiązany/e jest do przekazywania informacji do Dyrektora Urzędu o wakującym stanowisku w terminie pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu działu, CAZ, stanowiska.
5. W przypadku powstania konieczności zatrudnienia nowego pracownika na wolne stanowisko w urzędzie, Kierownik Działu, CAZ, stanowisko
składa z miesięcznym wyprzedzeniem do Dyrektora Urzędu wniosek stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
6. Wniosek Kierownika Działu, CAZ, stanowiska o którym mowa ust. 5, w sprawie zatrudnienia pracownika powinien zawierać:
krótkie uzasadnienie zawierające przyczyny powstania wakatu,
opis stanowiska,
zakres czynności osoby ostatnio zajmującej stanowisko.
7. Po uzyskaniu pisemnej zgody od Dyrektora Urzędu na zatrudnienie nowego pracownika, samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych zobowiązane jest do wszczęcia procedury zatrudnienia.
§ 4. 1 Uzyskanie zgody Dyrektora na zatrudnienie pracownika powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.
2. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy.
3. Otwarta rekrutacja i jawny nabór mają na celu pozyskiwanie najlepszych kandydatów na wolne stanowisko w urzędzie.
Metody rekrutacji:
obligatoryjne:
- ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej,
- ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu,
dodatkowe:
- ogłoszenia prasowe w prasie lokalnej.
4. Procedura naboru obejmuje:
ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
wstępna selekcja kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,
weryfikacja końcowa kandydatów:
- test kwalifikacyjny
lub
- rozmowa kwalifikacyjna,
sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze,
ogłoszenie wyników naboru.
§ 5. 1. Ogłoszenie o naborze na wszystkie wolne stanowiska urzędnicze, powinno zawierać:
1) nazwę i adres urzędu,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem
danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne,
a które dodatkowe,
wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku
urzędniczym ,
5) określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
6) wskazanie wymaganych dokumentów,
7) informację o warunkach pracy na danym stanowisku,
8) informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
2. Termin składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania go w Biuletynie Informacji Publicznej.
3. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
§ 6. 1. Kandydatem na urzędnika samorządowego może być osoba, która:
posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy
o pracownikach samorządowych,
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
cieszy się nieposzlakowaną opinią,
posiada co najmniej wykształcenie średnie.
Kandydatem na kierownicze stanowisko urzędnicze może być osoba, która:
posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
posiada co najmniej 3 letni staż pracy lub wykonywała przez co najmniej 3 lat działalność gospodarczą o charakterze zgodnym
z wymaganiami na danym stanowisku, w uzasadnionych przypadkach staż pracy może być skrócony do 3 lat.
jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust.
2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
cieszy się nieposzlakowana opinią,
posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym.
3. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
§ 7. 1. Analizy dokumentów aplikacyjnych dokonuje Komisja.
2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych
w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wybór kandydatów spełniajacych wymagania formalne do pracy na wolnym stanowisku w urzędzie.
§ 8. 1. Na selekcję końcową składają się:
test kwalifikacyjny
lub
rozmowa kwalifikacyjna.
2. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór.
3. Każde pytanie, zadanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową.
4. Test kwalifikacyjny winien obejmować pytania teoretyczne i zadania
praktyczne.
5. Projekt testu kwalifikacyjnego przygotowuje:
1) na stanowiska urzędnicze – kierownik działu, referatu
w uzgodnieniu ze specjalistami w danej dziedzinie, których znajomość powinien posiadać kandydat do objęcia stanowiska,
2) na kierownicze stanowisko urzędnicze - samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych w uzgodnieniu z Dyrektorem PUP.
6. Test kwalifikacyjny zatwierdza Komisja ds. naboru.
7. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wszystkim kandydatom należy zadawać
te same lub podobne pytania w ramach ustalonego wcześniej przez Komisję
ds. naboru zakresu tematycznego.
8. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
9. Rozmowa kwalifikacyjna powinna zbadać:
predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie obowiązków na stanowisku pracy, na które prowadzony jest nabór,
posiadaną wiedzę na temat funkcjonowania administracji publicznej w RP ze szczególnym uwzględnieniem zadań urzędów pracy,
cele zawodowe kandydata.
10. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja ds. naboru.
11. Każdy członek Komisji ds. naboru podczas rozmowy kwalifikacyjnej
przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5.
§ 9. Po przeprowadzonej procedurze naboru Komisja ds. naboru wskazuje kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
§ 10. 1. Z przeprowadzonego naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych
w ogłoszeniu o naborze wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych o ile do przeprowadzanego naboru stosuje się przepis art. 13a ust 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
uzasadnienie dokonanego wyboru,
skład Komisji przeprowadzającej nabór.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 wraz z załącznikami do niniejszego Regulaminu.
§ 11. 1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej
w Urzędzie oraz opublikowana w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Wzór informacji stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
3. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
nazwę i adres jednostki,
określenie stanowiska,
imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kc,
uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
§ 12. 1.Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w procesie naboru.
2. W przypadku określonym w ust. 1 stosuje się odpowiednio § 11 niniejszego Regulaminu.
§ 13. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony
w procesie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach przez okres 3 miesięcy. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Powiatowy Urząd Pracy w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.
Złożone w trybie naboru aplikacje osób, które nie zostały zatrudnione
w procesie naboru, zostaną zniszczone po trzech miesiącach od zakończenia rekrutacji w urządzeniu do niszczenia dokumentów.
§ 14. Wszystkie dokumenty dotyczące kandydatów do objęcia stanowiska pracy przeznaczone są wyłącznie do wiadomości tych osób, które biorą bezpośredni udział w naborze.
§ 15. Wszystkie informacje zawarte w aplikacji podlegają ochronie zgodnie
z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z dnia 2019 r. poz.1718 oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§ 16. Nowo zatrudniony pracownik otrzymuje umowę o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.
§17. Samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych zobowiązane jest zapoznać pracownika z Regulaminem pracy, szczegółowym zakresem obowiązków
i uprawnień pracowniczych oraz innymi przepisami regulującymi tryb pracy
w urzędzie.