artykuł nr 1

Regulamin Organizacyjny

ZAŁĄCZNIK

Do uchwaly Nr 4./05

Zarzadu Powiatu w Brzezinach

z dnia 31 stycznia 2005 roku.

 

Regulamin Organizacyjny

Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach

Rozdzial I

 

 

§1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach zwany dalej "Regulaminem" okresla zasady organizacji wewnetrznej oraz strukturę i zakres dzialania komórek organizacyjnych wchodzacych w jego sklad.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

l) Staroście - nalezy przez to rozumieć Staroste Brzezinskiego,

2) Dyrektorze - nalezy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzedu Pracy w Brzezinach,

3) PUP - nalezy przez to rozumieć Powiatowy Urzad Pracy w Brzezinach,

4) PRZ - nalezy przez to rozumieć Powiatową Radę Zatrudnienia w Brzezinach,

5) komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć dzial, referat

lub samodzielne stanowisko pracy w PUP,

6) Klubie Pracy - nalezy przez to rozumieć Klub Pracy przy Powiatowym

Urzędzie Pracy w Brzezinach,

7) FP - należy przez to rozumieć Fundusz Pracy,

8) EFS - Europejski Fundusz Spoleczny,

9) EURES - należy przez to rozumieć uslugi rynku pracy realizowane przez publiczne slużby zatrudnienia oraz związki zawodowe i organizacje pracodawców, obejmujace w szczególnosci posrednictwo pracy wraz z doradztwem z zakresu mobilności na rynku pracy Rzeczpospolitej Polskiej oraz państw Unii Europejskiej.

§3. 1. PUP jest jednostką organzacyjną Powiatu Brzezińskiego i wchodzi w sklad powiatowej administracji zespolonej.

2. Siedzibą PUP jest lokal przy ul. Sienkiewicza 11.

3. PUP obejmuje swoim dzialaniem obszar Powiatu Brzezinskiego.

4. PUP jest jednostką budżetową Powiatu, a podstawą gospodarki finansowej

jest plan finansowy zatwierdzony przez Zarząd Powiatu.

§ 4. 1. PUP działa na podstawie

1) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001 z póz. zm.),

2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym

(Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z pózno zm.),

3) niniejszego Regulaminu.

2. Do zakresu dzialania PUP należy wykonywanie zadań wynikajacych z:

1) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia

i instytucjach rynku pracy (Dz.U. Nr 99, poz. 100lz póz. zm.) i przepisów

wykonawczych do ustawy,

2) ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postepowaniu w sprawach dotyczacych

pomocy publicznej ( Dz. U. Nr 123, poz. 1291 ),

3) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postepowania

administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z pózno zm.),

4) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej

i spolecznej oraz zatrudnianiu osób niepelnosprawnych (Dz. U. Nr 123,

poz.776 z pózno zm.),

5) ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy spolecznej (Dz. U. Nr 64, poz.

593 z pózno zm.),

6) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o swiadczeniach opieki zdrowotnej

finansowanych ze srodków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135),

7) ustawy z dnia 13 pazdziernika 1998 roku o systemie ubezpieczen

spolecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z pózno zm.),

8) ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych

(Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 z pózno zm.),

9) ustawy z dnia 29 wrzesnia 1994 roku o rachunkowosci ( Dz. U. z 2002r.

Nr 76, poz.694 z pózno zm.),

10) ustawy z dnia 17 czerwca 1960 roku o postepowaniu egzekucyjnym

w administracji ( Dz. U. z 2002r. Nr 110, poz. 968 z pózno zm. ),

11) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych

( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z pózno zm. ),

12) ustawy z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach z funduszu

ubezpieczen spolecznych ( Dz. U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353 z pózno zm.),

13) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 roku o zatrudnieniu socjalnym

( Dz. U. Nr 122, poz. 1143 z pózno zm.),

14) innych ustaw okreslajacych zadania dla PUP.

3. PUP prowadzi obsluge finansowo-ksiegowa realizowanych przez siebie

zadań.

4. Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników

określaja odrębne przepisy.

§ 5. Przy realizacji zadań PUP współdziała z  terenowymi organami administracji rzadowej i organami samorzadu terytorialnego, wlasciwym ministrem, PRZ, innymI powiatowymi urzedami pracy,Zakladem Ubezpieczen Spolecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Spolecznego oraz innymi podmiotami zajmujacymi sie problematyka promocji zatrudnienia aktywizacji lokalnego rynku pracy, w szczególnosci z organizacjami zwiazków zawodowych, pracodawców i bezrobotnych orazposzczególnymi pracodawcami.

 

Rozdzial II

 Kierownictwo PUP

 

§ 6.1 Działalnością PUP kieruje Dyrektor i ponosi za nią odpowiedzialność przed Starostą.

2. Dyrektor w stosunku do pracowników PUP dokonuje czynności w sprawach

z zakresu prawa pracy.

3. W czasie nieobecnosci Dyrektora zastępstwo sprawuje wyznaczony

kierownik dzialu.

 

Rozdzial III

 Komórki onranizacyine PUP

 

§ 7.1. W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:

1) dział,

2) referat,

3) samodzielne stanowisko pracy.

2. O ilosci utworzonych dzialów, referatów, samodzielnych stanowisk decyduje

Dyrektor w oparciu o posiadane etaty.

3. W celu realizacji okreslonych zadan w Urzedzie Dyrektor może powoływać

pelnomocników oraz zespoly i komisje zadaniowe.

4. Kierownicy komórek organizacyjnych proponuja ich strukture organizacyjna, obsade etatowa, przygotowuja projekty zakresów czynnosci dla pracowników i przedstawiaja Dyrektorowi do zatwierdzenia.

§ 8.1 Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą sie określoną

problematyka i dzialalnoscią w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi

zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ulatwia

prawidlowe zarzadzanie.

2. Działem kieruje kierownik działu, a w razie jego nieobecnosci wyznaczony

pracownik.

§ 9.1. Referat może być tworzony w ramach działu lub jako komórka

samodzielna.

2. Referatem kieruje kierownik referatu. Podczas jego nieobecnosci zastepuje

go wyznaczony pracownik.

§ 10. Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną,

która tworzy sie w przypadku koniecznosci organizacyjnego wyodrebnienia

problematyki szczególnego rodzaju. Samodzielne stanowisko pracy moze byc

tworzone w ramach dzialu, referatu lub jako komórka samodzielna.

§ 11.1 Wewnętrzna organizacja każdej komórki organizacyjenej obejmuje:

l) zakres zadan okreslony w regulaminie organizacyjnym,

2) zakresy czynności, odpowiedzialnosci, uprawnień i zastepstwa pracowników.

2. Szczególowy zakres zadan i strukture komórek organizacyjnych ustala

Dyrektor.

Rozdzial IV

 Struktura organizacvina PUP

 

§ 12. W skład PUP wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy oznakowaniu akt używaja symboli:

l) Dzial Rynku Pracy - RP

2) Samodzielne stanowisko d/s organizacyjnych -OR

3) Referat Finansowy - Fn

4) Dzial Informacji, Ewidencji i Swiadczen - IE

5) Radca Prawny -R

 

§ 13.1 Dyrektor sprawuje bezpośredni nadzór nad wszystkimi komórkami organizacyjnymi

 

 

2. Referatem Finansowym kieruje glówny ksiegowy, którego zakres dzialania

określają odrębne przepisy.

3. Strukture organizacyjna PUP określa schemat stanowiący zalacznik

do Regulaminu.

§ 14. 1. Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:

l) planowanie i wytyczanie kierunków dzialania PUP,

2) reprezentowanie PUP na zewnatrz oraz promocja jego uslug,

3) planowanie dochodów i wydatków budżetowych oraz dysponowanie

środkami finansowymi,

4) planowanie wydatków i dysponowanie srodkami Funduszu Pracy, środkami

EFS i innymi srodkami pomocowymi,

5) koordynowanie oraz sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie realizacji

zadan i przestrzegania prawa,

6) nadzorowanie prawidlowej realizacji zamówien publicznych,

7) określanie organizacji wewnetrznej oraz trybu pracy PUP, zapewnienie

warunków organizacyjnych dla sprawnego jego funkcjonowania,

opracowywanie i przedkładanie do uchwalenia przez Zarzad Powiatu

regulaminu organizacyjnego PUP,

8) ustalanie regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania

i regulaminu premiowania,

9) ustalanie regulaminu i nadzór finansowy nad dzialalnoscia Klubu Pracy,

10) wydawanie zarządzeń i innych przepisów wewnetrznych,

11) współdziałanie z terenowymi organami administracji rządowej

organami samorzadu terytorialnego, wlasciwym ministrem, PRZ,

Zakladem Ubezpieczen Spolecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia

Spolecznego, pracodawcami oraz innymi podmiotami zajmujacymi

sie problematyka promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy,

12) rozpatrywanie spraw, wniosków, listów, skarg i zazalen,

13) wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych i zaświadczeń.

14) zawieranie z upoważnienia Starosty umów cywilno-prawnych i porozumień w zakresie zadan realizowanych przez PUP.

§ 15. Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień kierowników

oraz samodzielnych stanowisk nalezy:

l) koordynowanie i nadzorowanie pracy komórki organizacyjnej,

2) podejmowanie decyzji z upowaznienia Starosty oraz wydawanie polecen

w granicach wynikajacych z zakresu dzialania komórki organizacyjnej,

3) zaznajomienie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej,

z innymi komórkami organizacyjnymi PUP oraz ustaleniami dyrektora

przekazywanie do wiadomosci i wykonania otrzymanych polecen,

dyspozycji i aktów normatywnych,

 4) udzielanie pomocy pracownikom w opracowywaniu procedur

 i wytycznych do realizacj i zadan,

5) wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej pod wzgledem

merytorycznym i formalnym,

6) dokonywanie okresowych ocen przydatnosci zawodowej pracowników

w szczególnosci nowo przyjetych oraz umozliwienie podnoszenia

kwalifikacji zawodowych,

7) opiniowanie doboru obsady osobowej podleglej komórki organizacyjnej,

wnioskowanie w sprawie wysokosci wynagrodzenia, przeszeregowan,

nagród i kar dla podleglych pracowników,

8) podpisywanie korespondencji wewnetrznej i parafowanie pIsm

wychodzacych przed przedlozeniem ich do podpisu Dyrektorowi,

9) przygotowywanie projektów zakresów czynnosci oraz zastepstw podleglych

pracowników,

10) powierzanie w uzasadnionych przypadkach podleglym pracownikom

wykonywania czynnosci i zadan dodatkowych nie objetych zakresem

czynnosci,

11) opracowywanie analiz, ocen, informacji, sprawozdan dotyczacych

funkcjonowania podleglej komórki organizacyjnej,

12) nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i P. Poz.,

13) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych

i tajemnicy panstwowej,

14) wspóldzialanie z pozostalymi komórkami organizacyjnymi dla zapewnienia

efektywnosci dzialania.

 

§ 16.1 Postanowienia § 15 mają zastosowanie w odniesieniu do głównego

 

ksiegowego, który kieruje referatem finansowym.

2. Obowiazki i uprawnienia glównego ksiegowego okreslaja odrebne przepisy ustawaz dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, z pózno zm.) oraz ustawa z dnia 29 wrzesnia 1994 roku o rachunkowosci ( Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz.694 z pózno zm.).

 

Rozdzial V

 Zakres zadań komórek organizacyjnych PUP

 

§ 17. Do zakresu zadań Działu Rynku Pracy należy:

l) opracowywanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji

lokalnego rynku pracy stanowiacego czesc powiatowej strategii rozwiazywania

problemów spolecznych,

2) inicjowanie i realizacja projektów lokalnych i innych dzialan na rzecz

aktywizacji bezrobotnych,

3) gospodarowanie srodkami finansowymi na realizacje zadan z zakresu

aktywizacji lokalnego rynku pracy,

4) inicjowanie i realizacja przedsiewziec majacych na celu rozwiazanie lub

zlagodzenie problemów zwiazanych z planowanymi zwolnieniami grup

pracowników z przyczyn dotyczacych zakladu pracy,

5) prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyzkowych,

6) opracowywanie informacji, analiz, sprawozdan, dokonywanie ocen

dotyczacych rynku pracy na potrzeby PRZ, Rady Powiatu i Zarzadu Powiatu,

7) w zakresie posrednictwa pracy:

a) marketing uslug oferowanych przez PUP,

b) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukujacym pracy w uzyskaniu

odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w doborze pracowników

o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,

 

c) pozyskiwanie ofert pracy,

 

d) udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy,

w zwiazku ze zgloszona oferta pracy,

e) inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujacych

pracy z pracodawcami,

f) wspóldzialanie z innymi urzedami pracy w zakresie wymiany informacji

o mozliwosciach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich

dzialania,

g) wspólpraca z partnerami rynku pracy w zakresie upowszechniania ofert

pracy, upowszechniania informacji o uslugach poradnictwa zawodowego

h) informowanie bezrobotnych o przyslugujacych im prawach

i) ocena efektywnosci dzialan posrednictwa.

8) w zakresie poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej:

a) udzielanie informacji bezrobotnym o zawodach, rynku pracy

oraz mozliwosciach szkolenia i ksztalcenia,

b) udzielanie porad ulatwiajacych wybór zawodu, zmiane kwalifikacji,

podjecie lub zmiane zatrudnienia, w tym badanie zainteresowan

i uzdolnien zawodowych,

c) kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie

umozliwiajace wydanie opinii o przydatnosci zawodowej do pracy

i zawodu albo kierunku szkolenia,

d) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad

zawodowych dla bezrobotnych i poszukujacych pracy,

e) udzielanie informacji i doradztwo pracodawcom w zakresie doboru

kandydatów do pracy na stanowiska wymagajace szczególnych

predyspozycj i psychofizycznych,

f) tworzenie banku danych dotyczacych informacji zawodowych,

 

g) popularyzacja uslug poradnictwa zawodowego wsród klientów Urzedu,

 

h) dokonywanie ocen efektywnosci podejmowanych dzialan,

i) wspólpraca z innymi instytucjami zajmujacymi sie poradnictwem

zawodowym i informacja zawodowa,

9) inicjowanie, organizowanie i finansowanie z Funduszu Pracy oraz EFS

szkolen dla osób bezrobotnych w celu zwiekszenia ich szans na uzyskanie

zatrudnienia, podwyzszania kwalifikacji zawodowych lub zwiekszania

aktywnosci zawodowej poprzez:

a) diagnozowanie potrzeb rynku pracy w zakresie ksztalcenia

ustawicznego i szkolenia bezrobotnych i poszukujacych pracy,

b) wspólprace z instytucjami szkoleniowymi i partnerami rynku

pracy,

c) upowszechnianie informacj i o szkoleniach,

d) planowanie i organizacje szkolen indywidualnych i grupowych,

e) ocene efektywnosci szkolen,

10) realizowanie zadan z zakresu udzialu w sieci EURES miedzy innymi:

a) udzielanie bezrobotnym i poszukujacym pracy pomocy

w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia zgodnie z prawem

swobodnego przeplywu pracowników UE,

b) udzielanie pracodawcom pomocy w poszukiwaniu

pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,

c) inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych

i poszukujacych pracy z pracodawcami,

d) informowanie o sytuacji na rynku pracy bezrobotnym swiadczeniach z uwzglednieniem obowiazujacych w danym kraju UE,

e) inicjowanie projektów o zasiegu miedzynarodowym i zarzadzaniu mmI,

11) w zakresie instrumentów rynku pracy:

 

a) refundacja pracodawcom kosztów wyposazenia i doposazenia mIejsca

 

pracy dla skierowanego przez PUP bezrobotnego,

b) przyznanie bezrobotnemu jednorazowych srodków na podjecie

dzialalnosci gospodarczej oraz refundowanie kosztów pomocy prawnej,

konsultacji i doradztwa dotyczacych podjecia dzialalnosci gospodarczej,

c) jednorazowe refundowanie pracodawcy poniesionych kosztów z tytulu

oplaconych skladek na ubezpieczenie spoleczne w zwiazku

z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,

d) zawieranie z pracodawcami umów na zatrudnienie bezrobotnych

w ramach prac interwencyjnych,

e) badanie efektywnosci organizacyjnych prac interwencyjnych,

f) zawieranie umów z organizatorami robót publicznych na zatrudnienie

bezrobotnych i refundowanie z tego tytulu pracodawcom czesci kosztów

poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz skladki na ubezpieczenie

spoleczne za zatrudnionych bezrobotnych,

g) przygotowanie dokumentacj i do finansowego rozliczenia i oceny robót

publicznych,

h) zawieranie z pracodawcami umów na organizacje stazy

lub przygotowania zawodowego w miejscu pracy wedlug programu

okreslonego w umowie,

i) wydanie bezrobotnym zaswiadczen o odbywaniu stazu lub przygotowania

zawodowego,

j) badanie efektywnosci, organizowanie stazy i przygotowania

zawodowego,

k) przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia skladek

na ubezpieczenie spoleczne rolników (KRUS),

l) przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia

wynagrodzen pracowników mlodocianych zatrudnionych w celu

praktycznej nauki zawodu - usluga realizowana do 30.06.2005r.

§ 18. Klub Pracy jest komórką organizacyjną Działu Rynku Pracy,

której zadaniem jest udzielanie pomocy bezrobotnym w aktywnym

poszukiwaniu pracy, miedzy innymi poprzez:

l) uczestnictwo w szkoleniu z zakresu umiejetnosci poszukiwania pracy,

2) uczestnictwo w zajeciach aktywizacyjnych,

3) udostepnianie wszystkim zainteresowanym informacji i elektronicznych baz danych sluzacych uzyskaniu umiejetnosci poszukiwania pracy i samozatrudnienia

 

§ Do zakresu zdań Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń w szczególnosci nalezy:

 

l) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujacych pracy obywateli polskich

oraz cudzoziemców,

2) obsluga bezrobotnych z prawem do zasilku, bez prawa do zasilku

oraz poszukujacych pracy:

a)wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie:

uznania lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotna, utraty statusu

bezrobotnego, przyznaniu badz odmowie przyznania zasilku

dla bezrobotnych, wstrzymania wyplaty oraz utraty lub pozbawienia

uprawnien do zasilku dla bezrobotnych, dodatków szkoleniowych, dodatków

aktywizacyjnych, stypendium z tytulu przygotowania zawodowego

w miejscu pracy lub w okresie odbywania szkolenia, stazu u pracodawcy

oraz w okresie nauki w szkole ponadpodstawowej, zwrotu nienaleznie

pobranych swiadczen,

b)naliczenie zasilków dla bezrobotnych, stypendiów, dodatków

szkoleniowych, dodatków aktywizacyjnych, zwrotu kosztów przejazdu

z miejsca zamieszkania do miejsca zatrudnienia i powrotu, refundowanie

kosztów opieki nad dzieckiem,

c)wydawanie zaswiadczen dot. okresów pobierania i wysokosci swiadczen

na zadanie bezrobotnego,

d)wydawanie zaswiadczen dotyczacych ubezpieczenia zdrowotnego,

e)potwierdzanie gotowosci do podjecia pracy,

f)pobieranie i analizowanie oswiadczen o uzyskaniu dochodów

od osób bezrobotnych,

3) realizacja zadań zwiazanych z koordynacją systemów zabezpieczenia

społecznego obywateli polskich i cudzoziemców,

4) wystawianie dokumentów rozliczeniowych do wlasciwego Urzedu

Skarbowego ( PIT - 11 ),

5) udostepnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek,

biuletynów itp,

6) udzielanie klientom wyjasnien i informacji dotyczacych zakresu zadan PUP,

podstawowych praw i obowiazków bezrobotnych i poszukujacych pracy,

7) tworzenie i administrowanie baza danych statystycznych,

8) analizowanie danych statystycznych,

9) przygotowywanie danych dla potrzeb rynku pracy,

10) archiwizacja dokumentów dotyczacych analiz bezrobotnych,

11) archiwizacja dokumentów zwiazanych z funkcjonowaniem PUP,

12) rozpatrywanie odwolań od decyzji,

13) zglaszanie do ubezpieczen zdrowotnych osób bezrobotnych, czlonków

ich rodzin oraz naliczanie im skladek na ubezpieczenia zdrowotne,

14) udzielanie organom kontroli legalnosci zatrudnienia informacji dotyczacych

osób bezrobotnych, poszukujacych pracy,

15) prowadzenie korespondencji z innymi organami dotyczacej bezrobotnych

i poszukujacych pracy.

§ 20. Do zakresu działań Referatu Finansowego należy:

l) planowanie i realizacja wydatków budzetowych,

2) planowanie i realizacja wydatków FP oraz środków Unii Europejskiej,

3) gospodarowanie środkami finansowymi na realizacje projektów

lokalnych, programów promocji zatrudnienia oraz aktywizacji

lokalnego rynku pracy,

4) prowadzenie ewidencji ksiegowej zgodnie z obowiazujacymi przepIsamI,

5) rozliczanie i windykacja pozyczek przyznanych z FP,

6) obsluga finansowa w zakresie wyplat wynagrodzen pracowników PUP

i świadczen z zakladowego funduszu swiadczen socjalnych,

7) obsluga kasowa PUP,

8) wspóldzialanie z bankami w zakresie dokonywania przelewów

i wyplat na rzecz osób uprawnionych i kontrahentów,

9) wspólpraca z Urzedem Skarbowym, Zakladem Ubezpieczen

Spolecznych, Panstwowym Funduszem Rehabilitacji Osób

Niepelnosprawnych i innymi jednostkami w zakresie rozliczen

finansowych PUP,

10) windykacja nienależnych zasilków, świadczen, pożyczek oraz innych

należnosci PUP,

11) terminowe sporządzanie obowiazujacej sprawozdawczości finansowej

i przekazywanie jej odpowiednim jednostkom.

§ 21. Do zakresu zadań stanowiska ds. organizacyjnych w szczególności

nalezy:

l) obsluga Dyrektora PUP - przygotowanie pism, wystapień,

2) gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora,

3) obsluga narad i spotkan organizowanych przez Dyrektora,

4) projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu

informacji w urzędzie,

5) opracowywanie projektów regulaminów i zarzadzeń,

6) opracowywanie sprawozdań z pracy urzedu,

7) analiza aktów prawnych,

8) realizacja zadan wynikajacych z przepisów ustawy o ochronie informacji

niejawnych,

9) obsluga kancelaryjna urzedu,

10) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzedu,

11) planowanie i realizacja kontroli wewnetrznych,

12) rozpatrywanie skarg i wniosków,

13) nadzór nad funkcjonowaniem i rozwojem sieci informatycznej,

14) organizowanie szkoleń pracowników PUP,

15) obsluga administracyjna PRZ,

16) administrowanie majatkiem urzędu,

17) realizacja zadań wynikajacych z przepisów ustawy o ochronie danych

osobowych,

18) realizacja zadań wynikajacych z przepisów ustawy Prawo zamówien

publicznych.

§ Do zadań Radcy Prawnego należy obsługa prawna PUP a w szczególnosci:

l) prowadzenie spraw w imieniu Dyrektora przed organami wymiaru

sprawiedliwosci,

2) pomoc przy rozpatrywaniu odwolań bezrobotnych od wydanych przez

PUP decyzji,

3) udzielanie porad prawnych, wydawanie opinii, interpretacji i wyjasnień

w sprawach dotyczących stosowania obowiazujacych przepisów prawa,

4) opiniowanie projektów zarzadzeń, instrukcji i regulaminów PUP,

5) opiniowanie projektów umów i porozumień PUP,

6) pomoc przy rozpatrywaniu skarg i wniosków.

 

 

Rozdzial VI

 

Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzii i aktów normatywnych

 

§ 23.1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego,

jak równiez inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym,

stanowiace podstawe do otrzymania lub wydatkowania środków pienieżnych

podpisują:

1) Dyrektor jako dysponent, a w przypadku jego nieobecnosci upoważniony

pracownik,

2)glówny ksiegowy PUP, a w przypadku jego nieobecnosci

upoważniony przez Dyrektora pracownik prowadzacy sprawy

Funduszu Pracy i rozliczania srodków pomocowych.

2. Szczególowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów

ksiegowych ustalone są odrebną instrukcją.

§ 24.1. Akty normatywne, decyzje administracyjne oraz wszelkiego rodzaju

korespondencje podpisuje Dyrektor lub osoba pisemnie upoważniona, zgodnie

z zakresem upoważnienia.

2. Obieg dokumentów w urzedzie odbywa sie zgodnie z instrukcją kancelaryjną

dla organów powiatu.

 

Rozdzial VII

Organizacia pracy PUP

 

§ 24.1. Czas pracy pracowników PUP wynosi 40 godzin tygodniowo i 8 godzin dziennie.

2. Ustala się następujący tygodniowy rozkład czasu pracy, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00

3. Klienci przyjmowani są w godzinach pracy PUP.

4. Dyrektor lub wyznaczony pracownik przyjmuja klientów w ramach skarg

i wniosków w kazdy wtorek w godzinach od 15.00 do 17.00.

5. Dyrektor może w przypadkach indywidualnych, na wniosek pracownika

wyrazic zgodę na inny czas pracy z zachowaniem 8-godzinnego dnia pracy

i 40-godzinnego tygodnia pracy.

6. Dyrektor może w uzasadnionych przypadkach ustalić inny niż wymieniony w ust. 2 czas pracy PUP z zachowaniem 8-godzinnego dnia pracy i 40 godzinnego tygodnia pracy.

7. Pracownicy PUP zobowiązani są potwierdzić swoje przybycie do pracy przez podpisanie listy obecności.

8. Szczegółową organizację pracy ustala Regulamin Pracy PUP.

Rozdział VIII

Postanowienia końcowe

§ 26. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP roztrzyga Dyrektor.

§ 27. 1. Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Zarząd Powiatu w Brzezinach.

2. Zmiana regulaminu odbywa się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.