artykuł nr 1

Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach

ZAŁĄCZNIK
Do uchwały Nr  153/09
Zarządu Powiatu  w Brzezinach
z dnia  31 grudnia  2009 roku.


Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach

Rozdział I
Przepisy ogólne

§ 1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach zwany dalej „Regulaminem” określa zasady organizacji wewnętrznej  oraz strukturę  i zakres działania komórek organizacyjnych wchodzących w jego skład.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Brzezińskiego,
2) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Brzezinach,
3) Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach,
4) PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Brzezinach,
5) PRZ - należy przez to rozumieć Powiatową Radę Zatrudnienia w Brzezinach,
6) komórce organizacyjnej  -  należy przez to rozumieć dział, wielo
i jednoosobowe stanowisko pracy w PUP,
7) Klubie Pracy – należy przez to rozumieć Klub Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach,

8) FP – należy przez to rozumieć Fundusz Pracy,
9) EFS – należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny,
10) PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
11) Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ) – należy przez to rozumieć wyspecjalizowaną komórkę organizacyjną Powiatowego Urzędu Pracy, która realizuje zadania w zakresie usług rynku pracy oraz instrumentów rynku pracy.

§ 3. 1. PUP jest jednostką organizacyjną Powiatu Brzezińskiego i  wchodzi  w skład powiatowej administracji zespolonej pod zwierzchnictwem Starosty.
2. Siedzibą PUP jest lokal przy ul. Sienkiewicza 11 w Brzezinach.
3. PUP obejmuje swoim działaniem obszar Powiatu Brzezińskiego.
4. PUP jest jednostką budżetową  Powiatu w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.

§ 4. 1. PUP działa na podstawie:
1) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.),
2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz. U.  z 2001r.  Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),
3) Statutu PUP oraz niniejszego regulaminu.
2.  Do zakresu działania PUP należy wykonywanie zadań  wynikających z:
1) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych do ustawy,
2) ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn.zm. ),
3) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
4) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz.92 z późn. zm.),
5) ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.),
6) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164,poz. 1027),
7) ustawy z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 z późn. zm.),
8) ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 ),
9) ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości ( Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz.1223 z późn. zm. ),
10) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. z 2005r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zm. ),
11) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm. ),
12) ustawy z dnia  17 grudnia  1998 roku o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1222 ),
13) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 roku o zatrudnieniu socjalnym ( Dz.U. Nr 122, poz. 1143 z późn. zm.),
14) innych ustaw regulujących problematykę rynku pracy, zatrudnienia, bezrobocia oraz wykonywanie zadań publicznych,
15) przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
16) strategii, programów, uchwał Rady Powiatu Brzezińskiego, Zarządu, zarządzeń Starosty, kształtujących politykę samorządu powiatowego na lokalnym rynku pracy.
3. PUP prowadzi obsługę finansowo-księgową realizowanych przez siebie zadań.
4. Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników określają odrębne przepisy.

§ 5. Przy  realizacji   zadań   PUP współdziała  w szczególności z   terenowymi organami administracji rządowej i organami samorządu terytorialnego,  właściwym ministrem, PRZ,   innymi powiatowymi urzędami pracy,   Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego  oraz innymi  podmiotami zajmującymi się problematyką promocji  zatrudnienia  i aktywizacji  lokalnego   rynku pracy, instytucjami dialogu społecznego oraz  pracodawcami.

Rozdział II
Kierownictwo PUP

§ 6. 1. Działalnością PUP kieruje Dyrektor i ponosi za nią odpowiedzialność przed Starostą.
2.  Dyrektor w stosunku  do pracowników PUP dokonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. W  czasie nieobecności dyrektora zastępstwo sprawuje wyznaczony przez dyrektora kierownik działu.

 

Rozdział III
Komórki organizacyjne PUP

§ 7. 1. W PUP funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
1) centrum aktywizacji zawodowej,
2) działy,
3) wieloosobowe i jednoosobowe stanowiska pracy.
2. Liczbę etatów w komórkach organizacyjnych ustala Dyrektor.
3. W celu realizacji określonych zadań Dyrektor może powoływać pełnomocników oraz zespoły i komisje zadaniowe.
4. Kierownicy komórek organizacyjnych proponują  ich strukturę organizacyjną, 
obsadę  etatową,  przygotowują  projekty  zakresów czynności dla pracowników 
i przedstawiają Dyrektorowi do zatwierdzenia.
5.1. Wewnętrzna organizacja każdej komórki organizacyjnej obejmuje:
1) zakres zadań określony w regulaminie organizacyjnym,
2) zakresy czynności, odpowiedzialności, uprawnień i zastępstwa pracowników.
2. Szczegółowy  zakres  zadań  i  strukturę  komórek  organizacyjnych ustala Dyrektor.

§ 8. 1. Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą  się  określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma  pokrewnymi zagadnieniami, których  realizacja  w  jednej  komórce  organizacyjnej  ułatwia prawidłowe zarządzanie.
2. Działem kieruje kierownik działu, a w razie jego nieobecności wyznaczony  pracownik.
3. Działem Finansowo- Księgowym kieruje Główny księgowy.

§ 9.1. Stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w przypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia problematyki szczególnego rodzaju.
2. Stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub jako komórka samodzielna.
3.Stanowisko pracy może być jedno lub wieloosobowe.

§ 10.1. CAZ jest wyspecjalizowaną komórką organizacyjną PUP, która realizuje zadania w zakresie usług rynku pracy oraz instrumentów rynku pracy.
2.Strukturę organizacyjną CAZ stanowią wyspecjalizowane wielo  i jednoosobowe stanowiska pracy.
 


Rozdział IV
Struktura organizacyjna PUP


§ 11.  W skład PUP wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy
oznakowaniu akt używają symboli:
1) Centrum Aktywizacji Zawodowej  - „CAZ” 
2) Stanowisko d/s organizacyjnych    - „OR”
3) Dział Finansowo-Księgowy  - „FK”
4) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń  - „IE”
5) Radca Prawny - „RP”

§ 12. 1. Dyrektor  sprawuje  bezpośredni  nadzór  nad  wszystkimi  komórkami organizacyjnymi.
2. Strukturę organizacyjną PUP  określa  schemat stanowiący załącznik do  Regulaminu.

§ 13. 1. Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
1) planowanie i wytyczanie kierunków działania PUP,
2) reprezentowanie PUP na zewnątrz oraz promocja jego usług,
3) planowanie dochodów i wydatków budżetowych  oraz dysponowanie środkami finansowymi,
4) planowanie wydatków i dysponowanie środkami: Funduszu Pracy, EFS, PFRON  i innymi środkami pomocowymi w ramach upoważnień Starosty.
5) koordynowanie oraz sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie realizacji zadań i przestrzegania prawa,
6) nadzorowanie prawidłowej realizacji zamówień publicznych,
7) prowadzenie polityki kadrowej, określanie organizacji wewnętrznej oraz trybu pracy PUP, zapewnienie warunków organizacyjnych dla sprawnego jego funkcjonowania, opracowywanie i przedkładanie do uchwalenia przez Radę Powiatu Brzezińskiego statutu i przez Zarząd  Powiatu regulaminu organizacyjnego PUP,
8) ustalanie regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania,
9) ustalanie regulaminu i nadzór finansowy nad działalnością Klubu Pracy,
10)  wydawanie zarządzeń i innych przepisów wewnętrznych,
11) współdziałanie z terenowymi organami administracji rządowej i organami samorządu terytorialnego, właściwym ministrem, PRZ, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, pracodawcami oraz innymi podmiotami zajmującymi się problematyką promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy,
12) rozpatrywanie spraw, wniosków, podań, skarg i zażaleń,
13) wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych  i zaświadczeń,
14) zawieranie z upoważnienia Starosty umów cywilno-prawnych i porozumień w zakresie zadań realizowanych przez PUP.
2.Dyrektor w ramach zawartych porozumień z wójtami gmin organizuje obsługę bezrobotnych w gminach.

§ 14. Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień kierowników oraz stanowisk pracy należy:
1) koordynowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej,
2) podejmowanie decyzji z upoważnienia Starosty oraz wydawanie poleceń w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej,
3) zaznajomienie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej oraz
z zadaniami innych komórek organizacyjnych PUP oraz ustaleniami dyrektora i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych,
4) udzielanie pomocy pracownikom w opracowywaniu procedur  i wytycznych do realizacji zadań,
5) wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej pod względem merytorycznym i formalnym,
6) dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników w szczególności nowo przyjętych oraz umożliwienie podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
7) opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie w sprawie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników,
8) podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed przedłożeniem ich do podpisu dyrektorowi,
9) przygotowywanie projektów zakresów czynności oraz zastępstw podległych pracowników,
10) powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności,
11) opracowywanie analiz, ocen, informacji, sprawozdań dotyczących funkcjonowania podległej komórki organizacyjnej,
12)  nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i P. Poż.,
13)  nadzór  nad  przestrzeganiem przepisów  o ochronie  danych osobowych, tajemnicy służbowej i tajemnicy państwowej,
14) współdziałanie z pozostałymi komórkami organizacyjnymi dla zapewnienia efektywności działania i realizacji standardów usług rynku pracy.

§ 15. 1. Postanowienia § 14 mają zastosowanie w odniesieniu do głównego księgowego, który kieruje Działem Finansowo - Księgowym.
2. Obowiązki i uprawnienia głównego księgowego określają odrębne przepisy-ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U.  z 2009 r. 157, poz. 1240).
3. Postanowienia § 14 mają również zastosowanie do kierownika CAZ.

Rozdział V
Zakres zadań komórek organizacyjnych PUP

§ 16. Do zakresu zadań CAZ należy:
1) opracowywanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, działań dotyczących rehabilitacji zawodowej
z uwzględnieniem zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
2) inicjowanie i realizacja projektów  lokalnych  i  innych  działań  na  rzecz aktywizacji bezrobotnych,
3) działania na  rzecz  pozyskiwania  środków  funduszy celowych na realizację  zadań  z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy i ich efektywne wykorzystywanie,
4) inicjowanie i  realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub
złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
5) współpraca  przy monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
6) opracowywanie informacji, analiz, sprawozdań, dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby PRZ, Rady Powiatu i Zarządu,
7) w zakresie pośrednictwa pracy:
a) promocja usług oferowanych przez PUP,
b) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu   odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w doborze pracowników   o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
c) pozyskiwanie ofert pracy, m.in. poprzez wizyty u pracodawców,
d) udzielanie   pracodawcom   informacji   o   kandydatach   do   pracy,   w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
e) inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami, m.in. giełd pracy,
f) współdziałanie z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji   o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania,
g) współpraca z partnerami rynku pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego   i szkoleniach, organizacji robót publicznych,
h) informowanie   bezrobotnych o przysługujących im  prawach  i obowiązkach,
i) realizowanie  zadań  z  zakresu  udziału  w  sieci  EURES,
j) ocena efektywności działań pośrednictwa,
k) współpraca z gminami i m.in. kierowanie do prac społecznie użytecznych,
8) w zakresie poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej:
a) udzielanie informacji   bezrobotnym   o zawodach,   rynku   pracy oraz możliwościach szkolenia i kształcenia,
b) udzielanie porad ułatwiających wybór  zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie   lub zmianę zatrudnienia,  w   tym badanie zainteresowań  i uzdolnień zawodowych,
c) kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające  wydanie  opinii  o  przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
d) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie  grupowych porad  zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących  pracy,
e) udzielanie  informacji i doradztwo pracodawcom w  zakresie  doboru kandydatów do pracy   na stanowiska wymagające szczególnych predyspozycji psychofizycznych,
f) tworzenie banku danych dotyczących informacji zawodowych,
g) popularyzacja usług poradnictwa zawodowego wśród klientów Urzędu,
h) dokonywanie ocen efektywności podejmowanych działań,
i) współpraca  z  innymi   instytucjami zajmującymi się poradnictwem zawodowym i informacją zawodową,
9) w zakresie szkoleń:
a) inicjowanie,  organizowanie, monitorowanie i finansowanie z Funduszu Pracy, PFRON oraz  EFS szkoleń dla osób bezrobotnych w celu zwiększenia ich szans na uzyskanie zatrudnienia,
b) diagnozowanie potrzeb rynku pracy w zakresie kształcenia   ustawicznego i szkolenia bezrobotnych i poszukujących pracy,
c) współpracę z  instytucjami szkoleniowymi i partnerami rynku   pracy, kierowanie na szkolenia,
d) upowszechnianie informacji o szkoleniach,
e) planowanie  i  organizację  szkoleń  indywidualnych  i  grupowych,
f) ocenę efektywności szkoleń,
g) pozyskiwanie od pracodawców propozycji utworzenia miejsc przygotowania zawodowego dorosłych i zawierania umów,
h) realizacja zadań z zamówień publicznych,
10) w zakresie instrumentów rynku pracy:
a) refundacja pracodawcom kosztów wyposażenia i doposażenia miejsca pracy dla skierowanego przez PUP bezrobotnego oraz osób niepełnosprawnych,
b) przyznanie bezrobotnemu oraz osobom niepełnosprawnym jednorazowych środków na podjęcie  działalności gospodarczej oraz refundowanie kosztów pomocy prawnej, konsultacji  i doradztwa dotyczących podjęcia działalności gospodarczej,
c) jednorazowe refundowanie pracodawcy poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
d) zawieranie z pracodawcami umów na zatrudnienie bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych,
e) badanie efektywności organizacyjnych prac interwencyjnych,
f) zawieranie umów z organizatorami robót publicznych na zatrudnienie bezrobotnych i refundowanie z tego tytułu pracodawcom części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne za zatrudnionych bezrobotnych,
g) przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych,
h) zawieranie z   pracodawcami   umów   na organizację staży lub przygotowania zawodowego  dorosłych  w miejscu  pracy według  programu określonego w umowie,
i) badanie efektywności organizowanych  staży i  przygotowania zawodowego,
j) współpraca z organizacjami i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej,
k) zawieranie z gminami porozumień dotyczących organizowania prac społecznie użytecznych.
§ 17. Klub Pracy  jest komórką  organizacyjną CAZ-u,  której zadaniem  jest  udzielanie pomocy  bezrobotnym   w aktywnym  poszukiwaniu pracy, między innymi poprzez :
1)  uczestnictwo w szkoleniu z zakresu  umiejętności  poszukiwania  pracy,
2)  uczestnictwo w zajęciach aktywizacyjnych,
3) udostępnianie wszystkim zainteresowanym informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy   i samozatrudnienia.
§ 18. Do   zakresu   zadań Działu Informacji,  Ewidencji  i  Świadczeń w szczególności należy:
1) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy obywateli polskich
oraz cudzoziemców, a także osób niepełnosprawnych,
2) obsługa  bezrobotnych  z prawem  do  zasiłku,  bez  prawa  do  zasiłku  
oraz poszukujących pracy, a także osób niepełnosprawnych:
a) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie:
uznania lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną, utraty statusu bezrobotnego, przyznaniu bądź odmowie przyznania zasiłku dla bezrobotnych, wstrzymania wypłaty oraz utraty lub pozbawienia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych, stypendiów, dodatków aktywizacyjnych, stypendiów  z tytułu przygotowania zawodowego  dorosłych, stażu u pracodawcy oraz w okresie nauki w szkole ponadpodstawowej,  zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
b) naliczanie zasiłków dla bezrobotnych, stypendiów, dodatków aktywizacyjnych, zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do
miejsca zatrudnienia i powrotu, refundowanie kosztów opieki nad dzieckiem,
c) refundowanie wynagrodzeń w ramach podpisanych umów o roboty publiczne i prace interwencyjne oraz porozumień dotyczących prac społecznie użytecznych.
d) wydawanie zaświadczeń dot. okresów pobierania i wysokości świadczeń   na żądanie bezrobotnego,
e) wydawanie zaświadczeń dotyczących ubezpieczenia zdrowotnego,
f) wydawanie bezrobotnym zaświadczeń o odbywaniu stażu lub przygotowania zawodowego,
g) pobieranie i analizowanie oświadczeń o uzyskaniu dochodów od osób bezrobotnych.
3)  realizacja zadań związanych z koordynacją systemów  zabezpieczenia  społecznego obywateli polskich i cudzoziemców,
4) wystawianie dokumentów rozliczeniowych do właściwego Urzędu Skarbowego ( PIT – 11 ),
5) udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek,  biuletynów itp,
6) udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących  pracy,
7)  tworzenie i administrowanie bazą danych statystycznych,
8) prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
9)  analizowanie danych statystycznych,
10)  przygotowywanie danych dla potrzeb rynku pracy,
11) archiwizacja dokumentów dotyczących analiz bezrobotnych,
12) archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP,
13) rozpatrywanie odwołań od decyzji,
14) zgłaszanie  do ubezpieczeń zdrowotnych osób  bezrobotnych,  członków ich rodzin oraz naliczanie im składek na ubezpieczenia zdrowotne,
15) udzielanie organom kontroli legalności zatrudnienia informacji dotyczących osób bezrobotnych, poszukujących pracy,
16) prowadzenie korespondencji z innymi organami dotyczącej bezrobotnych i poszukujących pracy,
17) nadzór nad funkcjonowaniem i rozwojem sieci informatycznej
i zapewnienie prawidłowego wykorzystania sprzętu komputerowego,
18) tworzenie bazy danych z całokształtu działalności PUP i jej administrowanie.

§ 19. Do zakresu działań Działu Finansowo- Księgowego należy:
1) planowanie i realizacja wydatków budżetowych,
2) współdziałanie w planowaniu i realizacji wydatków FP, PFRON oraz środków unijnych,
3) gospodarowanie środkami finansowymi   na realizację   projektów lokalnych,   programów   promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
4) prowadzenie rachunkowości i ewidencji księgowej zgodnie z  obowiązującymi  przepisami,
5) rozliczanie i windykacja pożyczek przyznanych z FP,
6) obsługa finansowa w zakresie wypłat  wynagrodzeń pracowników  PUP i  świadczeń  z  zakładowego  funduszu świadczeń socjalnych,
7) obsługa kasowa PUP,
8) współdziałanie z bankami w  zakresie dokonywania  przelewów i  wypłat na rzecz osób uprawnionych i kontrahentów,
9)  współpraca   z Urzędem Skarbowym, Zakładem   Ubezpieczeń Społecznych, PFRON i innymi   jednostkami w zakresie  rozliczeń finansowych PUP,
10) windykacja nienależnych  zasiłków, świadczeń, pożyczek oraz innych należności PUP,
11) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
12) terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej i przekazywanie jej odpowiednim jednostkom.

§ 20. Do zakresu zadań  Stanowiska ds. Organizacyjnych w szczególności  należy:
1) prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem PUP,
2) opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń, uchwał i instrukcji,
3) projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu
informacji w urzędzie,
4) obsługa kancelaryjna urzędu,
5) prowadzenie spraw osobowych, socjalnych i szkoleń pracowników PUP,
obsługa kancelaryjna urzędu,
6) obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora,
7) obsługa administracyjna PRZ,
8) administrowanie majątkiem urzędu i prowadzenie ewidencji środków trwałych,
9) opracowywanie planów pracy PUP i realizacja kontroli wewnętrznych oraz prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznej,
10) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji
niejawnych,
11) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych m.in. przygotowanie dokumentacji do przetargów,
12) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych 
osobowych,
13) rozpatrywanie skarg i wniosków,
14)  opracowywanie sprawozdań z pracy urzędu,
15) zapewnienie właściwych warunków pracy, estetyki, czystości, zaopatrzenia
i doposażenia PUP oraz sprawowanie obsługi obiektu.

§ 21. Do zadań Radcy Prawnego należy obsługa prawna PUP  a w szczególności: 
1) prowadzenie spraw w imieniu Dyrektora przed organami wymiaru
  sprawiedliwości,
2) pomoc przy rozpatrywaniu podań i odwołań bezrobotnych od wydanych przez PUP decyzji,
3) udzielanie porad prawnych, wydawanie opinii, interpretacji i wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących przepisów prawa,
4) opiniowanie projektów zarządzeń, instrukcji i regulaminów,
5) opiniowanie projektów umów i porozumień,
6) pomoc przy rozpatrywaniu skarg i wniosków.

Rozdział VI
Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji i aktów normatywnych

§ 22. 1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych podpisują:
1) Dyrektor jako dysponent, a w przypadku jego nieobecności –  
  upoważniony pracownik,
2) główny księgowy PUP, a w przypadku jego nieobecności upoważniony przez  Dyrektora pracownik  prowadzący sprawy Funduszu Pracy i rozliczania środków pomocowych.
2. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania  i  obiegu  dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.

§ 23. 1. Akty  normatywne, decyzje  administracyjne  oraz  wszelkiego  rodzaju korespondencję podpisuje Dyrektor lub osoba  pisemnie upoważniona,  zgodnie  z zakresem upoważnienia.
2. Obieg dokumentów w urzędzie odbywa się zgodnie z instrukcją kancelaryjną  
dla organów powiatu.

Rozdział VII
Organizacja pracy PUP

§ 24. 1. Czas pracy pracowników PUP wynosi 40 godzin tygodniowo i 8 godzin dziennie.
2. Ustala  się  następujący tygodniowy  rozkład  czasu  pracy,  od poniedziałku   do piątku w godz. 800 - 1600.
3. Klienci przyjmowani są w godzinach pracy PUP.
4. Dyrektor lub wyznaczony  pracownik  przyjmują  klientów  w  ramach  skarg
i  wniosków w każdy wtorek w godzinach od 1500 do 1700.
5. Szczegółową organizację pracy ustala Regulamin Pracy PUP.

Rozdział VIII
Postanowienia końcowe

§ 25. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor.

§ 26. 1. Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.
2. Zmiana regulaminu odbywa się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.