artykuł nr 1

ZARZĄDZENIE Nr 14
 
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach z dnia 1 grudnia 2005 roku

w sprawie: wprowadzenia Procedury naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach

Na podstawie art. 3a w związku z art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.) oraz § 6 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 4/05 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 31 stycznia 2005r. zarządzam, co następuje:

§ 1. Wprowadzam Procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

PROCEDURA NABORU KANDYDATÓW
 NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY
W BRZEZINACH

Rozdział I
 

Postanowienia ogólne
 

§ 1. Niniejsza Procedura określa zasady naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, zatrudnianych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzezinach, zwanym dalej „PUP" oraz zasady pracy Komisji ds. naboru, zwanej dalej „Komisją”, w celu:

1)   zagwarantowania naboru kandydatów zgodnie z zasadami otwartości i konkurencyjności naboru,

2)   stosowania odpowiednich metod i technik naboru,

3)   efektywnej obsady stanowisk urzędniczych.

 § 2. 1. Procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze oraz zasady pracy Komisji stosuje się do tych stanowisk, na których pracownicy zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.

2. Zasadom naboru określonym niniejszą Procedurą nie podlegają:

1)   przeniesienia pracowników na inne stanowiska wewnątrz PUP,

2)   awanse pracowników,

3)   czasowe powierzenia pracownikom pełnienia obowiązków na innych stanowiskach pracy,

4)   postępowania dotyczące nawiązywania z pracownikami PUP zatrudnionymi na okres próbny lub czas określony kolejnych umów o pracę w ramach tego samego lub innego stanowiska,

5)   zatrudnienie pracownika na umowę o pracę w zastępstwie.

3. Wykaz stanowisk urzędniczych oraz zasady wynagradzania określają obowiązujące w PUP przepisy o wynagradzaniu pracowników:

1)   rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 46 poz. 1222 oraz Uchwała Rady Powiatu Nr XXII/138/04 z dnia 30 września 2004 roku,

2)   zarządzenie Nr 4/05 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach z dnia
5 kwietnia 2005r. w sprawie ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego oraz stawek dodatku funkcyjnego w PUP.

Rozdział II
 

Zasady pracy Komisji ds. naboru

 §3. 1. Dyrektor PUP może w każdym czasie wyznaczyć do prac Komisji dodatkowo inne osoby, nie wchodzące w skład Komisji, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia właściwej oceny kandydatów biorących udział w naborze.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, biorą udział w pracach Komisji z głosem opiniodawczo-doradczym.

3. Informacje o udziale osób, o których mowa w ust. 1, zamieszcza się w protokółach posiedzeń Komisji.

 § 4. 1. Pracą Komisji kieruje przewodniczący.

2. Komisja obraduje na posiedzeniach w terminie i miejscu ustalonych  przez przewodniczącego. Na jednym posiedzeniu Komisji może być dokonywany więcej niż jeden nabór. W takim przypadku protokóły sporządza się odrębnie dla każdego naboru.

3. W posiedzeniu Komisji, dla ważności jej obrad, musi uczestniczyć 2/3  składu Komisji.

 § 5. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

 § 6.1. Decyzję o rozpoczęciu naboru na wolne stanowisko urzędnicze podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach.

2. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Dyrektorowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust.2 zawiera:

1)   określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy
oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmujące stanowiska,

2)   określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności
i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

3)   określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

4)   określenie odpowiedzialności,

5)   inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

4. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda dyrektora powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

5. Wzór formularza opisu stanowiska stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Procedury.

 Rozdział III

 Powołanie Komisji ds. Naboru
 

§ 7.1. Komisję ds. naboru  powołuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.

2. W skład Komisji ds.  naboru wchodzą:

1)   Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy lub osoba przez niego upoważniona,

2) Kierownik działu/referatu wnioskujący o zatrudnienie,

3)   osoba zatrudniona na samodzielnym  stanowisku ds.  organizacyjnych, która będzie

  jednocześnie Sekretarzem Komisji,

3. Komisja działa do czasu ukończenia procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

 Rozdział IV
 

Etapy naboru

 § 8. 1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.

4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5. Selekcja końcowa kandydatów.

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.

Rozdział V
 

Ogłoszenie wyników o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 § 9.1.Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie
w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach ul. Sienkiewicza 11.

2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in.:

w mediach.

3. Ogłoszenie o naborze zawiera:

1)   nazwę i adres jednostki,

2)   określenie stanowiska urzędniczego,

3)   określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

4)   wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5)   wskazanie wymaganych dokumentów,

6)   określenie terminu i miejsca składnia dokumentów.

4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni

  kalendarzowych.

5. Przykład ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej Procedury.

 Rozdział VI

 Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

 § 10.1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Powiatowym Urzędzie Pracy.

2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

1)   list motywacyjny,

2)   życiorys-curriculum vitae,

3)   kserokopie świadectw pracy,

4)   kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

5)   kserokopie zaświadczeń  o ukończonych kursach, szkoleniach, decyzję o nadaniu licencji zawodowej,

6)   referencje,

7)   kwestionariusz osobowy,

8)   oświadczenie o niekaralności,

9)   oświadczenie o stanie zdrowia w zakresie niezbędnym do wykonywania pracy,

10)  oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.

3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą
być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

4. Składane dokumenty powinny zawierać klauzulę ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997   o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 ze zm.).

5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną
z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu(zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz.U.  2001  Nr 130, poz. 1450, ze zm.).

6. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.

 Rozdział VII
 

Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych
 

§ 11.1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja ds. naboru.

2.Celem analizy dokumentów jest sprawdzenie danych, w zakresie formalnym określonym
w ogłoszeniu.

3.Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.

Rozdział VIII

Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne
 

 § 12.1.Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze
i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

2. Lista, o której mowa w ust.1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumnie przepisów Kodeksu cywilnego.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP
do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi
w ogłoszeniu o naborze.

5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej  Procedury.

Rozdział IX

 Selekcja końcowa kandydatów

§ 13 .1. Na selekcję końcową składają się:

1)   test kwalifikacyjny,

lub

2)   rozmowa kwalifikacyjna.

2. Można przeprowadzić test kwalifikacyjny i rozmowę kwalifikacyjną.

 Test  kwalifikacyjny

 § 14.1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych
do wykonywania określonej pracy.

2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat
w sumie z testu może otrzymać 10 punktów.

Rozmowa  Kwalifikacyjna
 

§ 15.1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli zbadać również:

1)   predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

2)   posiadaną wiedzę na temat Powiatowego Urzędu Pracy,

3)   obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

4)   cele zawodowe kandydata.

3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja ds. naboru przy udziale dyrektora.

4. Każdy członek Komisji ds. naboru podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty
w skali od 0 do 10.

Rozdział X

Ogłoszenie wyników

§16.1. Po przeprowadzonej procedurze Komisja ds. naboru wybiera kandydata, który, uzyskał najwyższą liczbę punktów.

 Rozdział XI

 Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
 

§17.1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

2. protokół zawiera w szczególności:

1)   określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu
o naborze,

2)   informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru,

3)   uzgodnienie dokonanego wyboru.

3. Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 4 do niniejszej procedury.

Rozdział XII

 Informacja o wynikach naboru
 

§18.1. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w ust.1, zawiera:

1)   nazwę i adres urzędu,

2)   określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór,

3)   imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,

4)   uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń Powiatowego Urzędu Pracy  prze okres, co najmniej 3 miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust.1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.

5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 do niniejszej Procedury.

 Rozdział XIII

 Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
 

§19.1. Dokumenty  aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zastaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.